انواع مختلف شیفت کاری

شما جزء کدام یک از شیفت کاران هستید؟

 

فردی که برای بیش از 50 روز در سال، بین ساعت 10 شب تا 5 صبح، به مدت 3 ساعت بیدار می ماند، طبق تعریف رسمی اتحادیه اروپا “شیفت کار” تلقی می شود. با این حال، من اعتقاد دارم اگر همه ما شیفت کار هستیم، تنها به دلیل سبک زندگی مان است. حال بیایید ببینیم شما جزء کدام یک از شیفت کاران محسوب می شوید.

  • کار شیفتی سنتی: در هریک از کشورهای در حال توسعه یا توسعه یافته، به طور تقریبی 20 تا 25 درصد از نیروی کار غیر نظامی را مشاغل شیفتی به خود اختصاص می دهند. این موارد شامل کارکنان خدمات اضطراری (مانند آتش نشانان، کارکنان بخش اورژانس) پلیس، پرستاران، پزشکان، کارکنان بخش تولید، کارگران ساخت و ساز، خدمات وسایل نقلیه، حمل و نقل هوایی (خلبانان، خدمه پرواز، کارکنان فرودگاه)، حمل و نقل زمینی و خدمات غذایی؛ کارکنان زندان؛ و پاسخگویان مراکز پشتیبانی مشتریان می باشد.
  • سبک زندگی شیفت کاری: این مورد شامل دانش آموزان و دانشجویان، نوازندگان، هنرمندان نمایش، زنانی که به تازگی مادر شده اند، پرستاران مستقر در منزل و همسران افراد شیفت کار می باشد.
  • مشاغل وابسته به اقتصاد گیگی: این نوع شیفت کاری را رانندگان اینترنتی که به طور پاره وقت کار می کنند و تحویل دهندگان مواد غذایی و کارگران کارمزدی تشکیل می دهند.
  • جت لَگ (پرواز زدگی): این اتفاق زمانی می افتد که شما در طول روز به دو یا چند منطقه زمانی سفر کنید. تقریبا 8 میلیون مسافر هر روز به صورت هوایی سفر می کنند که نیمی از آنها دست کم دو منطقه زمانی مختلف را پشت سر می گذارند.
  • جت لگ اجتماعی: این اتفاق زمانی می افتد که فردی در تعطیلات آخر هفته دیر بخوابد و حداقل 2 ساعت دیرتر از حد معمول بیدار شود. در جامعه مدرن امروزی، بیش از 50 درصد از جمعیت، این پدیده را تجربه می کنند.
  • جت لگ دیجیتالی: این اتفاق زمانی می افتد که شما با دوستان یا همکاران خود که در مناطق زمانی مختلف زندگی می کنند، از طریق شبکه های اجتماعی یا دستگاه های دیجیتالی در ارتباط باشید؛ در نتیجه مجبورید بین ساعات 10:00 شب تا 5:00 صبح، به مدت 3 ساعت بیدار بمانید.
  • اختلال فصلی ساعت زیستی: میلیون ها نفر از افرادی که در شمال و جنوب غربی عرض جغرافیایی (ساکنان شمال کانادا، سوئد، نروژ و جنوب شیلی) زندگی می کنند، در زمستان کمتر از 8 ساعت و در تابستان بیش از 16 ساعت از روز را تجربه می کنند. این نوسان شدید، ریتم شبانه روزی آنها را مختل می کند.

تماس با بزرگترین مرکز تشخیص و درمان اختلالات خواب در ایران


شماره تماس های نوبت گیری سریع (مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود)

 

واحد ارزیابی و ویزیت متخصص مغز و اعصاب و روانپزشکی ☎ 22616377_021 ☎

واحد انجام تست خواب ☎ 02122639401 ☎

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب ☎ 02122648627 ☎


اگر بی خوابی مزمن و حتی خیلی شدید دارید، گاهی نیازی به مراجعه حضوری ندارید!

با استفاده از دوره زیر که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، می توانید بی خوابی تان را برای همیشه و بدون دارو درمان کنید (کلیک کنید) در ویدئو معرفی دوره همه اطلاعات تکمیلی و پاسخ به سوالات احتمالی شما موجود است.

درمان بی خوابی

 

درمان بی خوابی بدون دارو با 77 روش علمی و قطعی (برای شروع درمان، اینجا کلیک کنید)


 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا