Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

متخصص بی خوابی | درمان بی خوابی

جدیدترین درمان بی خوابی

متخصص درمان بی خوابی کیست؟

متخصص درمان بی خوابی کسی است که در دوره فوق تخصصی اختلالات خواب آموزش دیده باشد. اما در بسیاری از موارد اختلال خواب نیازی به مراجعه به دکتر فلوشیپ اختلالات خواب وجود ندارد و بسیاری از مشکلات خواب توسط پزشک عمومی یا متخصصین روانپزشکی قابل درمان اند.

 

در بی خوابی هایی که مزمن باشند و با وجود درمان دارویی بهبود نیافته باشند بهتر است به فلوشیپ اختلالات خواب مراجعه نمایید.

علاوه بر بیخوابی، یک مشکل خواب رایج دیگر، آپنه خواب است، وقفه تنفسی در خواب وضعیتی است که بیماران در نیمه های شب به طور مستمر دچار وقفه تنفس میشوند و. این وقفه در تنفس باعث می شود آنها از خواب بیدار شوند.

افراد مبتلا به آپنه خواب حتی ممکن است متوجه نشوند که بارها طی شب از خواب بیدار میشوند وفقط روز بعد احساس خواب آلودگی کنند.

آپنه خواب حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد مردان  و ۶ تا ۱۰ درصد زنان را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

اگر در شروع خواب مشکل دارید یا وسط خواب مرتب از خواب بیدار می شود یا در طول روز دچار خواب آلودگي ميشويد بهتر است توسط یک پزشک دارای دانش اختلالات خواب ویزیت شوید.

 

شما مجبور نیستید با بیخوابی های شبانه دائمی مبارزه کنید. راهنمای درمات در دسترس است! گزینه های درمانی متعددی برای بی خوابی وجود دارد، از جمله درمان های رفتاری تا استفاده از داروهای تجویزی یا ترکیبی از هردو این روش ها.

گزینه های درمان بی خوابی عبارتند از:


درمان رفتاری: این درمان به طور معمول توسط یک روانشناس، روانپزشک یا سایر متخصصان بهداشت و یا مشاور با آموزش تخصصی ارائه می شود. معمولا برای این نوع درمان, تکنیک های رفتاری خاص مورد نیاز است.

برخی از رویکردهای رفتاری رایج عبارتند از:
کنترل محرک: آموزش اینکه از بستر و اتاق خواب تنها برای خواب و رابطه جنسی استفاده کنید. افراد مبتلا به بی خوابی تشویق می شوند که به اتاق دیگری بروند و فعالیت های آرام را شروع کنند تا زمانی که خواب آلود و آماده برای بازگشت به رختخواب باشند.
درمان شناختی که با کمک یک درمانگر انجام می شود, به تغییر نگرش و باورهای بیمار کمک می کند.
آموزش آرامش بخشی که اغلب شامل کاهش تنش و تکنیک های آرامش بخش عضلانی است.
داروهای خواب بدون نسخه (OTC) نیز ممکن است برای بیخوابی مفید باشد.

در مورد اینکه چه درمانی برای شما بهترین درمان است، با متخصص اختلالات خواب مشورت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.