Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

علل و علائم بی خوابی ( نشانه های بیخوابی و کم خوابی)

علائم بیخوابی

بی خوابی مشکل در به خواب رفتن یا ادامه دادن خوابیدن است و وقتی مزمن در نظر گرفته می شود که حداقل سه شب در هفته به مدت سه ماه یا بیشتر اتفاق می افتد.

اکثر ما دوره های کوتاه بی خوابی را تجربه کرده ایم و تقریبا همه می دانند که چه احساسی دارد که خوابمان نبرد.

این اتفاق وقتی که مسافرت می کنید و تجربه جابجایی را تجربه می کنید یا زمانی که مضطرب و ناراحت هستید رخ می دهد.

پس چگونه بی خوابی طبیعی را تشخیص می دهید، مشکل خواب را از یک نوع جدی تر بی خوابی که نیاز به درمان دارد، گذراندید؟

نشانه های بی خوابی

افراد مبتلا به بی خوابی دارای یک یا چند مورد از علائم زیر هستند:

  • سختی در خوابیدن
  • مشکل در حین خواب (از خواب بیدار شدن مکرر در طول شب)
  • بیدار شدن از خواب صبح خیلی زود
  • خواب غیرعادی (همچنین “خواب ناکافی” نیز نامیده می شود)
  • خستگی یا انرژی کم
  • اختلالات شناختی مانند اختلال در تمرکز
  • اختلال خلقی، مانند تحریک پذیری
  • مشکلات رفتاری مانند احساس تحریک زیاد یا پرخاشگری
  • دشواری در کار یا مدرسه
  • دشواری روابط شخصی، از جمله خانواده، دوستان و مراقبان

 

مدت بی خوابی مهم است. پزشکان معتقدند بی خوابی مزمن مهمتر از بی خوابی حاد است.

مغز شما دارای یک چرخه خواب و یک چرخه بیداری است.

بی خوابی می تواند مشکلی در هر بخشی از این چرخه باشد: درایو بیش از حد بیداری و یا درایو خواب کم است. صرفنظر از علت بیخوابی، اگر بی خوابی بطور منظم دیده شود، ویزیت پزشک می تواند کمک کننده باشد.

اگر احساس خستگی یا انرژی کم در طول روز داشته باشید احتمالا به این معنی است که می توانید از صحبت کردن با پزشک خود بهره ببرید. بهتر است از یک روانپزشک یا از یک متخصص خواب برای نوبت مشاوره وقت بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.