Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

ورزش هایی برای بهبود خواب | ورزش بی خوابی

ورزش و بی خوابی

ورزش منظم، بسیاری از مزایای سلامتی مثبت را دارد.

ورزش می تواند باعث کاهش استرس، افزایش هوشیاری در طول روز و حتی بهبود کیفیت خواب شما شود. هر نوع حرکت ورزشی بهتر از حرکت نکردن است.

اما این سه فعالیت خاص ورزشی از نظر علمی ثابت شده است که به شما در بهبود خواب تان کمک می کند .

۱- ورزش ایروبیک (یا هوازی)
فعالیت هایی که میزان ضربان قلب شما را افزایش می دهد، مانند راه رفتن، پیاده روی سریع، دوچرخه سواری و شنا، به بهبود خواب و درمان بی خوابی کمک می کند.

حتی به میزان ۱۰ دقيقه ورزش ممکن است به شما در بهبود خوابتان کمک کند، گرچه هدفتان باید حداقل ۱۵۰ دقيقه ورزش با شدت متوسط ​​(يا ۷۵ دقيقه ورزش با شدت شديد) هوازي در هفته باشد .

۲- ورزش های قدرتی
ورزش های قدرتی به بهبود کیفیت خواب کمک می کند و همچنین می تواند به شما کمک کند سریع تر خوابید و بطور پیوسته در طول شب بیدار نشوید.

بنابراین سعی کنید تمریناتی مانند بارفیکس، شنا سوئدی، وزنه زدن در منزل ، ورزش با کش مقاومتی و ورزش هایی مانند اسکوات را بطور روزانه انجام دهید.

۳- یوگا
یوگا آرامش بخش است و همچنین تمرین های تنفس آرام بخش که همراه با یوگا باشد، ممکن است بخصوص در افرادی که استرس باعث بی خوابی شان شده کمک کننده باشد.

افراد مبتلا به بی خوابی که یوگا را برای هشت هفته انجام می دهند به احتمال زیاد سریعتر می خوابند و میزان کیفیت خواب آنها نیز افزایش می یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.