ورزش هایی برای بهبود خواب | ورزش بی خوابی

ورزش و بی خوابی

ورزش منظم، بسیاری از مزایای سلامتی مثبت را دارد.

ورزش می تواند باعث کاهش استرس، افزایش هوشیاری در طول روز و حتی بهبود کیفیت خواب شما شود. هر نوع حرکت ورزشی بهتر از حرکت نکردن است.

اما این سه فعالیت خاص ورزشی از نظر علمی ثابت شده است که به شما در بهبود خواب تان کمک می کند .

1- ورزش ایروبیک (یا هوازی)
فعالیت هایی که میزان ضربان قلب شما را افزایش می دهد، مانند راه رفتن، پیاده روی سریع، دوچرخه سواری و شنا، به بهبود خواب و درمان بی خوابی کمک می کند.

حتی به میزان 10 دقيقه ورزش ممکن است به شما در بهبود خوابتان کمک کند، گرچه هدفتان باید حداقل 150 دقيقه ورزش با شدت متوسط ​​(يا 75 دقيقه ورزش با شدت شديد) هوازي در هفته باشد .

2- ورزش های قدرتی
ورزش های قدرتی به بهبود کیفیت خواب کمک می کند و همچنین می تواند به شما کمک کند سریع تر خوابید و بطور پیوسته در طول شب بیدار نشوید.

بنابراین سعی کنید تمریناتی مانند بارفیکس، شنا سوئدی، وزنه زدن در منزل ، ورزش با کش مقاومتی و ورزش هایی مانند اسکوات را بطور روزانه انجام دهید.

3- یوگا
یوگا آرامش بخش است و همچنین تمرین های تنفس آرام بخش که همراه با یوگا باشد، ممکن است بخصوص در افرادی که استرس باعث بی خوابی شان شده کمک کننده باشد.

افراد مبتلا به بی خوابی که یوگا را برای هشت هفته انجام می دهند به احتمال زیاد سریعتر می خوابند و میزان کیفیت خواب آنها نیز افزایش می یابد.


تماس با بزرگترین مرکز تشخیص و درمان اختلالات خواب در ایران


شماره تماس های نوبت گیری سریع (مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود)

 

واحد ارزیابی و ویزیت متخصص مغز و اعصاب و روانپزشکی ☎ 22616377_021 ☎

واحد انجام تست خواب ☎ 02122639401 ☎

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب ☎ 02122648627 ☎


اگر بی خوابی دارید، نیازی به مراجعه حضوری ندارید! با خرید دوره زیر که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، می توانید بی خوابی تان را برای همیشه و بدون دارو درمان کنید (کلیک کنید)

بی خوابی

درمان بی خوابی بدون دارو با 77 روش علمی و قطعی (برای شروع درمان، اینجا کلیک کنید)


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.