درمان بی خوابی با طب سوزنی + فیلم بی خوابی

آیا می توان بی خوابی را با طب سوزنی درمان کرد؟

دکتر درمان بی خوابی
درمان بی خوابی با طب سوزنی

به نظر نمی رسد که فرو بردن یک شیء تیز بتواند موثرترین راه برای بهبود خواب شما باشد ، اما اولین برداشت غالبا گمراه کننده است.

از این رو در مقاله امروز قصد داریم به بررسی درمان بی خوابی با طب سوزنی بپردازیم تا چنانچه در فکر انجام این کار هستید، تمام جوانب را در نظر گرفته و در آخر تصمیم نهایی خود را برای درمان بی خوابی اتخاذ کنید.

اگر می خواهید واقعاً مشکل بی خوابی تان را مرتفع کنید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب با دکتر مصطفی امیری، متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ اختلالات خواب از اسپانیا در خصوص درمان بی خوابی با طب سوزنی به بحث و گفتگو پرداخته ایم.

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی یکی از درمان های باستانی چینی است. امروزه این عمل توسط طب غربی به عنوان یک روش درمانی جایگزین یا مکمل مورد پذیرش قرار گرفته است و نظر بسیاری از پزشکان غربی را به خود جلب کرده است. جمعیت فزاینده ای از بیماران برای تسکین طیف گسترده ای از مشکلات بهداشتی ، از بیماری های مختلف گرفته تا اعتیاد به مواد مخدر و الکل و بی خوابی ، طب سوزنی را امتحان می کنند. بر اساس طب سوزنی ، اختلال در انرژی یین و یانگ (انرژی های متضاد) ، نور و تاریکی ، روز و شب ، دلیل اصلی بی خوابی به شمار می رود.

 

اثربخشی طب سوزنی چگونه است؟

متخصصان طب سوزنی از سوزن های بسیار نازک و بلندی استفاده می کنند که آنها را در مناطق مختلفی از بدن در امتداد نقاط جریان انرژی، به نام مریدین قرار می دهند. سوزن ها بدون درد هستند و برای باز کردن کانال های انرژی زندگی که مسدود شده اند، استفاده می شوند. هنگامی که جریان انرژی جسمی و روحی شما رو به افول می رود ، بدن تان با علائم بیماری و ناراحتی های دیگری مانند بی خوابی واکنش نشان می دهد. این علائم خاص، نشانگر انسداد انرژی است که طب سوزنی آن ها را تسکین می دهد.

 

درمان بی خوابی با طب سوزنی

درمان قطعی بی خوابی
درمان بی خوابی با طب سوزنی

متخصصان طب سوزنی قرن هاست که با موفقیت علائم بی خوابی را درمان کرده اند و همچنان در کار خود موفق بوده اند. اما قبل از این که پزشک تان شروع به فرو بردن سوزن در بدن شما کند ، زمانی را به بررسی ماهیت بی خوابی تان اختصاص می دهد. در طب چینی انواع مختلفی بی خوابی وجود دارد ، از جمله:

  • شروع خواب یا مشکل در به خواب رفتن
  • بیدار شدن از خواب در اواسط شب و عدم توانایی در بازگشت مجدد به خواب
  • بی خوابی ترمینال یا دیر هنگام ، یا بیدار شدن از خواب در صبح زود و عدم توانایی در به خواب رفتن مجدد
  • دیدن رویاهای بسیار واضح و مختل کننده در خواب
  • به طور کلی ناتوانی در خواب

در طب چینی هر یک از این انواع خاص بی خوابی نشان از عدم تعادل انرژی منحصر به فردی با سایر موارد دارد. در طی طب سوزنی، هیچ یک از این موارد بی خوابی هرگز دقیقاً به یک روش درمان نمی شود و درمان هریک متفاوت است. زیرا هر کدام از این ها مربوط به عدم تعادل خاصی است.

علائم بی خوابی با یک جلسه به طب سوزنی درمان نمی شود. واقعیت این است که پزشک شما احتمالاً به شما توصیه می کند که بسته به ماهیت بی خوابی تان ، چند بار در هفته در طی یک دوره زمانی معین ، درمان های بعدی را دنبال کنید.

طب سوزنی برای مشکلات خواب یک راه حل عالی است. من سال ها تلاش کرده ام تا سطح کیفیت خوابم را بهبود ببخشم ، و تقریباً همه راه حل ها را از نوروفیدبک EEG گرفته تا داروهای خواب آور یا درمان های سنتی امتحان کرده ام.

یکی از تکنیک های بهبود خواب که علم ثابت کرده است برای بسیاری از افراد با مشکل بی خوابی موثر بوده، طب سوزنی است.

به گفته دکتر مصطفی امیری ، طب سوزنی به دلیل این که یک عمل بدون پشتوانه و بدون هیچ مدرکی در پشت خود است ، شهرت قابل توجهی را به دست نیاورده است. اما حقیقت این است که طب سوزنی نه تنها بر پایه آزمایشات بکر خود و طب چینی کار می کند ، بلکه همچنین شواهد بالینی محکمی در پشت طب سوزنی برای خواب وجود دارد. در واقع ، به نظر من متخصصان طب سوزنی از اولین بیوهکر ها (یا هکرهای زیستی که فعالیت های شان روی بدن انسان ها نتایج فوق ‌العاده باورنکردنی و عجیب را رقم زده است. آنها با کار کردن برو روی سیستم مغزی و عصبی انسان و قرار دادن تراشه ‌ها و چیپست‌ هایی در اندام‌ های بدن سبب شده‌ اند تا انسان‌ ها به توانایی ‌هایی خارق ‌العاده دست پیدا کنند) محسوب می شوند و این ایده که یک سوزن بتواند جریان الکترون ها را در پوست شما تعدیل کند ، اصلاً مساله پیچیده و غیر قابل باوری نیست.

 

شواهد موجود پشت درمان بی خوابی با طب سوزنی

درمان بی خوابی با طب سوزنی
درمان بی خوابی تضمینی

گزارشات اولیه در سال 2004 نشان داد که طب سوزنی در بیمارانی که دچار اضطراب هستند ، میزان تولید ملاتونین را در شب و در زمان کل خواب را افزایش می دهد. همچنین، بیمارانی که طب سوزنی دریافت کرده بودند ، سریعتر به خواب رفتند ، در طول شب کمتر از خواب بیدار شدند و استرس کمتری داشتند. محققان به این نتیجه رسیدند که “درمان طب سوزنی می تواند برای برخی  گروه های بیماران مضطرب و بی خواب موثر و مفید باشد.”

یک مطالعه دیگر نشان داد طب سوزنی منجر به بهبود کیفیت خواب در بیماران مبتلا به اچ آی وی (HIV) می شود ؛ زیرا اختلال خواب ، یک مشکل شایع در میان آنها است. محققان از این مطالعه دریافتند که “5 هفته پس از جلسات مداوم طب سوزنی ، کمیت و کیفیت خواب به طور قابل توجهی بهبود یافته است.”

مطالعات دیگر نیز نشان داده اند که طب سوزنی برای افرادی که هیچ مشکل سلامتی ندارند نیز موثر است. یک مطالعه در سال 1999 نشان داد که طب سوزنی منجر به بهبود کیفیت خواب در افراد سالم اما بی خواب می شود. این موضوع قابل توجه افرادی است که به دنبال راه حلی برای بی خواب هستند!

یکی دیگر از مزایای طب سوزنی ، تسکین دردهای مزمن است که یک عامل متداول و شایع در امر بی خوابی است.

تجربیات شخصی و گسترده من نیز این یافته ها را تأیید می کند. من برای بهبود عملکرد ذهنی خود شروع به استفاده از طب سوزنی کردم و دریافتم که به طور قابل توجهی کیفیت خواب من را نیز بهبود می بخشد. در واقع ، من در روزهایی که طب سوزنی انجام می دهم ، در محل کار بیشترین کارآیی را دارم و در رختخواب که زمان خواب است ، به بهترین شکل ممکن می خوابم.

 

3 قدم تا درمان بی خوابی با طب سوزنی

درمان بی خوابی با طب سوزنی
دکتر درمان بی خوابی

چنانچه علاقه مند به طب سوزنی برای بهبود خواب و درمان بی خوابی خود هستید ، مراحلی وجود دارد که باید انجام دهید. این اقدامات در اینجا آورده شده است:

  1. یک متخصص طب سوزنی با تجربه پیدا کنید. وب سایت های متعددی وجود دارد که می توانید از آنها برای جستجوی متخصص طب سوزنی در منطقه خود استفاده کنید.
  2. طب سوزنی چیزی فراتر از سوزن است – شما باید از توانایی های شفا بخش خود فرد نیز آگاه و مطمئن باشید. این به معنای این نیست که پزشک متخصص طب سوزنی که دوست ندارید به شما کمک نمی کند ، بلکه اگر او با او ارتباط بیشتری برقرار کنید، تجربه بهتری پشت سر خواهید گذاشت و او نیز بدن و ذهن شما را بهتر درک می کند.
  3. برای انجام این فرایند باید زمان بگذارید. حداقل چندین جلسه درمان لازم است؛ بعد از آن می توانید تصمیم بگیرید که این درمان کمک کننده و موثر بوده یا خیر. بعضی اوقات ، چندین بازدید صورت می گیرد و شما متوجه تغییرات اساسی نمی شوید و در موارد دیگر بهبودی کاملا آنی و مشهود است. من هرگز تجربه طب سوزنی نداشته ام که در مدت زمان کوتاه بسیار قابل توجه باشد.

ممکن است این گونه به نظر برسد که طب سوزنی بهترین راه برای درمان بی خوابی تان نباشد ، اما تحقیقات و آزمایش های بیوهک شخصی من در این زمینه نشان داده اند که این چنین است. در حالی که طب سوزنی بیشتر تحت عنوان عجیب و غریب و جادویی شهرت یافته است ، اما قطعا می تواند روشی مؤثر برای بهبود کیفیت خواب شما باشد.

شما چطور؟ آیا قصد دارید طب سوزنی را امتحان کنید؟

قویترین قرص خواب آور
درمان اختلالات خواب
دوست عزیز، امیدواریم این مطلب توانسته باشد به سوالات و ابهامات شما در خصوص درمان بی خوابی با طب سوزنی پاسخ دهد. اما چنانچه به طور مداوم از مشکل بی خوابی رنج می برید و این موضوع بر کیفیت زندگی تان تاثیر گذاشته است، می توانید همین امروز با کلینیک خواب ما تماس حاصل نمایید.

شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

منبع اول

منبع دوم


تماس با بزرگترین مرکز تشخیص و درمان اختلالات خواب در ایران


شماره تماس های نوبت گیری سریع (مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود)

 

واحد ارزیابی و ویزیت متخصص مغز و اعصاب و روانپزشکی ☎ 22616377_021 ☎

واحد انجام تست خواب ☎ 02122639401 ☎

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب ☎ 02122648627 ☎


اگر بی خوابی مزمن و حتی خیلی شدید دارید، گاهی نیازی به مراجعه حضوری ندارید!

با استفاده از دوره زیر که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، می توانید بی خوابی تان را برای همیشه و بدون دارو درمان کنید (کلیک کنید) در ویدئو معرفی دوره همه اطلاعات تکمیلی و پاسخ به سوالات احتمالی شما موجود است.

درمان بی خوابی

 

درمان بی خوابی بدون دارو با 77 روش علمی و قطعی (برای شروع درمان، اینجا کلیک کنید)


 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا