قوی ترین قرص بیهوشی | آنچه باید درباره داروهای بیهوشی بدانید

بیهوشی عمومی چیست؟

داروی خواب آور قوی
بیهوشی عمومی

بیهوشی به معنای از دست دادن حواس طبیعی و هوشیاری است و بیهوشی عمومی ، دارویی است که برای ایجاد بی حسی استفاده می شود. بیهوشی عمومی داروئی است که به شما کمک می کند در طی یک عمل یا جراحی در خواب عمیق بمانید ، آرامش داشته باشید و هیچ گونه دردی را حس نکنید. این دارو از طریق وریدی به شما تزریق می شود یا ممکن است به شکل یک گاز باشد که شما استنشاق می کنید. ارائه دهندگان مراقبت های پزشکی و بهداشتی معمولاً از داروهای استنشاقی و وریدی استفاده می کند.

 

چگونه می توانم برای بیهوشی آماده شوم؟

قرص خواب آور بسیار قوی بدون نسخه
آمادگی برای بیهوشی

در صورت سیگار کشیدن ، ارائه دهنده خدمات درمانی به شما دستور می دهد حداقل 24 ساعت قبل از بیهوشی کشیدن سیگار را متوقف کنید. او به شما خواهد گفت که بعد از مدت معینی غذا و نوشیدنی میل نکنید. این امر، احتمال بروز مشکلات در حین و بعد از عمل را کاهش می دهد. او به شما می گوید چه دارویی را می توانید یا نمی توانید مصرف کنید. چنانچه خودتان یا هر یک از اعضای خانواده تان در گذشته با بیهوشی مشکل داشته اید ، به ارائه دهنده خدمات درمانی خود اطلاع دهید. ارائه دهنده خدمات درمانی به شما دستور می دهد که آرایش صورت یا لاک ناخن نداشته باشید. باید ترتیبی بدهید که پس از جراحی، شخصی شما را از بیمارستان به خانه منتقل کند.

 

چه چیز دیگری باید در مورد بیهوشی بدانم؟

خرید اسپری بیهوشی
داروی بیهوشی

قبل از عمل یا جراحی ممکن است یک آنتی بیوتیک وریدی دریافت کنید. ممکن است به محض به خواب رفتن ، یک لوله تنفسی در زیر گلوی تان قرار دهند. یا به جای آن ممکن است ماسکی روی بینی و دهان تان قرار دهند. لوله یا ماسک تنفسی به اکسیژن متصل است و توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تان کنترل می شود. وی همچنین در طول عمل ، فشار خون ، ضربان قلب و تنفس شما را کنترل خواهد کرد. گاهی ممکن است لازم باشد که داروی بیشتری به شما داده شود تا شما را در طول عمل در خواب نگه دارند. میزان و نوع داروی بیهوشی به شرایط پزشکی ای که دارید ، بستگی دارد.

 

بعد از بیهوشی عمومی چه اتفاقی می افتد؟

تا زمانی که بیدار شوید ، شما را به اتاقی دیگر منتقل خواهند کرد. ممکن است بعد از به هوش آمدن ، احساس سرما کنید. همچنین ممکن است حالت تهوع ، استفراغ و گلو درد را نیز تجربه کنید. بسته به نوع عمل یا جراحی ، شما را به اتاق بستری بیمارستان منتقل می کنند یا به خانه می فرستند. هیچوقت خودتان تا خانه رانندگی نکنید. بهتر است چنانچه برای تان مقدور است ، بعد از بیهوشی عمومی ، شخصی به مدت 24 ساعت در کنار شما بماند. به مدت 24 ساعت پس از بیهوشی تصمیم های مهم اتخاذ نکنید.

 

خطرات بیهوشی عمومی چیست؟

قرص آرامبخش بدون نسخه
عوارض و خطرات داروهای آرامبخش

این احتمال وجود دارد که واکنش شدید به داروی بیهوشی نشان دهید. این دارو ممکن است منجر به تهوع و استفراغ شود. این دارو همچنین ممکن است باعث ایجاد تشنج ، تب بسیار بالا یا حمله قلبی نیز شود. این شرایط ممکن است تهدید کننده و مهلک باشد. برای اطمینان از اطلاعاتی که در این صفحه مطالعه می کنید ، همیشه با یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی یا پزشک خود مشورت کنید.

 

داروهای مورد استفاده برای بیهوشی

قرص آرامبخش بدون نسخه
قوی ترین قرص بیهوشی

لیست زیر داروهایی است که به نوعی برای بیهوشی استفاده می شوند:

 

قرص خواب آور بسیار قوی بدون نسخه | قرص آرامبخش بدون نسخه

قرص خواب آور زولپیدم

کم عارضه ترین قرص خواب
زولپیدم (آمبین)

زولپیدم برای درمان مشکل خواب (بی خوابی) در بزرگسالان استفاده می شود. اگر در به خواب رفتن مشکل دارید، این قرص به شما کمک می کند سریع تر به خواب بروید، بنابراین می توانید یک خواب شبانه بهتر تجربه کنید. زولپیدم متعلق به یک دسته دارویی است که به نام آرامبخش-خواب آور مشهور هستند. این قرص در مغز تان کاری می کند که اثرات آرامش بخش تولید شود.

مصرف این دارو معمولا به دوره های کوتاه مدت 1 تا 2 هفته ای یا حتی کمتر محدود می شود.

قبل از مصرف این دارو، همه سوابق پزشکی تان را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید؛ به ویژه: بیماری کلیوی، بیماری های کبدی، مشکلات خلقی / روانی (مانند افسردگی، افکار خودکشی)، سابقه شخصی یا خانوادگی اختلال مصرف مواد (مانند مصرف بیش از حد مواد و یا اعتیاد به مواد مخدر یا الکل)، سابقه شخصی یا خانوادگی راه رفتن در خواب، مشکلات ریه / تنفس (مانند بیماری مزمن انسداد ریوی COPD، آپنه خواب)، یک بیماری عضلانی خاص (میاستنی گراویس).

قرص خواب کلونازپام

نظرات در مورد قرص کلونازپام
قرص کلونازپام

قرص های خواب آور زیادی وجود دارد که می توانند مشکل بی خوابی تان را درمان کنند اما آپنه درمان نشده را تشدید می کنند. برخی از نمونه های قرص خواب می توان به کلونوپین (کلونازپام) اشاره کرد. این دارو آرام بخش است و منجر به تحریک برای به خواب رفتن می شوند. این دسته داروهای آرام بخش می توانند آپنه خواب درمان نشده را بدتر کنند و در مواردی حتی خطرناک هستند.

 

هشدار بسیار جدی!

مصرف هیچ یک از این داروها بدون تجویز و دستور پزشک توصیه نمی شود. شما نیز آنها را به سایرین توصیه نکنید. این کار برخلاف قانون است. تست های آزمایشگاهی و یا پزشکی ممکن است به صورت دوره ای برای نشان دادن پیشرفت شما و یا کنترل عوارض جانبی لازم باشد. برای جزئیات بیشتر درباره این داروها با پزشک خود مشورت کنید.

 

برای مشکل بی خوابی به چه دکتری مراجعه کنیم

توصیه های پزشکی مصرف قرص خواب
برای مشکل بی خوابی به چه دکتری مراجعه کنیم

دوست عزیز، فراموش نکنید که بهترین، موثرترین و موفق ترین راه درمان بی خوابی، مراجعه به یک کلینیک خواب معتبر و نزد یک متخصص اختلالات خواب است. چنانچه به طور مداوم از مشکل بی خوابی رنج می برید و این موضوع بر کیفیت زندگی تان تاثیر گذاشته است، می توانید همین امروز با کلینیک خواب ما نیز تماس حاصل نمایید.

شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

منبع اول

منبع دوم


تماس با بزرگترین مرکز تشخیص و درمان اختلالات خواب در ایران


شماره تماس های نوبت گیری سریع (مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود)

 

واحد ارزیابی و ویزیت متخصص مغز و اعصاب و روانپزشکی ☎ 22616377_021 ☎

واحد انجام تست خواب ☎ 02122639401 ☎

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب ☎ 02122648627 ☎


اگر بی خوابی مزمن و حتی خیلی شدید دارید، گاهی نیازی به مراجعه حضوری ندارید!

با استفاده از دوره زیر که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، می توانید بی خوابی تان را برای همیشه و بدون دارو درمان کنید (کلیک کنید) در ویدئو معرفی دوره همه اطلاعات تکمیلی و پاسخ به سوالات احتمالی شما موجود است.

درمان بی خوابی

 

درمان بی خوابی بدون دارو با 77 روش علمی و قطعی (برای شروع درمان، اینجا کلیک کنید)


 

38 دیدگاه دربارهٔ «قوی ترین قرص بیهوشی | آنچه باید درباره داروهای بیهوشی بدانید»

  1. بنده سالهاست قبلاً لورازژام و حالا کلونازپام مصرف می کنم به خاطر ترس اجتماعی و حالت اعتیاد پیدا کرده، و حالا یک عمل جراحی پیش رو دارم می خواستم ببینم که آیا این مصرف دارو با بیهوشی عمومی تداخل دارد یا خیر ؟
    ممنون از توجه شما

  2. سلام من گاهی وقتها یک چهارم یا نصف کلونازپام مصرف میکنم مدتی هست که احساس میکنم سرم منفجر میشود یا کسی دنبالم هست یا دشمنی دارم لطفا راهنمایی کنید

  3. با سلام بنده مدت طولانی به تریاک اعتیاد داشتم اما بعد از ترک نزدیک شش شبانه روز کامله که نمیتونم حتی پلکمو ببندم میخواستم بپرسم باید چه داروی مصرف کنم تا خوابم تنظیم بشه حتی اگه یک ساعت باشه چون واقعا دیگه تحمل ندارم ممنون میشم پاسخگو باشید با تشکر.

  4. سلام تو نظرا دیدم نوشتین اگه از بی هوشی برا سکس استفاده بشه تجاوزه..
    دو سوال خدمتتون داشتم اول این که ادمی که با خورامی مثل بستی بی هوش بشه چه عوارضی بعدا داره
    دوم این که اگه با خواکی کسی بی هوشت کنه و بعد از هوشیاری متوجه بشی که کسی بهت تعرض کرده حتی ماما هم گفته که دخول ایجاد شده
    ولی من اصلا متوجه نشدم و طرف مقابل هم انکار میکنه کلا
    منم از ابروم میترسم شکایت کنم .خواستم بپرسم چه طور قبل شکایت ثابت کنم کار اون بوده

  5. من اصلا تخصصی یا تجربه ای تو این زمیته ندارم.
    اما همینطوری به ذهنم میرسه که میبایست اون موقع میرفتی پزشکی قانونی و میخواستی از مایع منی طرف که در بدن یا اطرافت پیدا میکنی نمونه گیری و DNA استخراج کنن. بعد از طرفت یه تار مو بر میداشتی و اونم میدادی آزمایشDNA و مقایسه‌ میکردن که این همونه یا نه.
    اما روند حقوقیش رو نمیدونم که به چه شکلی میشه.

  6. سلام بزرگوار
    در پاسخ به سوال اول شما : عوارض برای مصرف بیش از اندازه و یا مصرف طولانی مدت پدیدار میشه و با مصرف چند دفعه معمولا هیچ مشکلی پیش نمیاد .
    در پاسخ به سوال دوم شما : زمانیکه به شما تعرض شده شما بیهوش بودین پس خیلی عادی هستش که چیزی رو متوجه نشوید اما حالا که مطمئن شدید اتفاقی افتاده و طرف مقابل تون هم منکر هر رابطه ای هست تنها و تنها و تنها ترین راه حل مشکل شما فقط وفقطوفقط رفتار سیاستمندانه به طرف مقابل هست ، دیگه هیچوقت این موضوع رو بیان نکنید و خلاصه خودتون خانم هستین گیرش بنداز!!!
    امیدوارم موفق بشین

  7. سلام. من حدود ۲۵ سال قرص الپرازلام استفاده می کنم گاهی ۱میل گاهی نيم میل استفاده می کنم ولی خوابم چند وقتیه که بهم خورده و از طرفی هم سن و سالم بالا رفته ۶۳سال سن داردم و گاهی دچار سرگیجه و دیگر اختلالات مغزی و روانی شده و بیماری افت فشار خون هم دارم لطفا راهنمایی کنید که به چه طریقی اين وابستگی را کاهش بدهم و چه قرصی بخورم که راحت خواب بروم و وابستگی هم نداشته باشد. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

  8. کلونازپام بهترین داروی خواب آور است که بستگی داره که طرف اولین باره مصرف می‌کنه یا به طور مدام مصرف می‌کنه اگه اولین بار باشد کلونازپام ۲خیلی سریع به خواب عمیق فرو میبردومصرف دوعدد در حد بیهوشی میکند در اکثر داروخانه ها وجود داره بانسخه میشود تهیه کرد مگر اینکه داروخانه آشنا باشداز دوستان بنده هستن کلونازپام یاهرگونه داروی خواب آور را به طور آزاد می‌فروشد برای سفارش به ایمیل پیام بدهید

  9. سلام قرص خوابی رو بهم بگین که بدون نسخه داروخانه ها بهم بدن قرص خواب قوی وبدون عوارض من بیشتر شبها تا ساعت ۳ یا۴ درست نمیتونم بخوابم آخه هزار جور فکر توی سرم میچرخه وباعث بی‌خوابیم میشه قرص کلونازپام خوردم اثری نداشته لطفا راهنمایم کنید ممنون

  10. سلام دوستان عزیز من یک قرص خواب آور در حد بیهوشی باشه میخام چی جوری باید سفارش بیدم خواهش میکنم یک بهم بگه اسن شب ها در آروزو یه ساعت خواب هستم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا